Via Goede Doelen ’s-Hertogenbosch, de organisatie achter de Lokale Goededoelengids 's-Hertogenbosch, zullen in de komende 6 weken 6.000 uur marketing & communicatie talent geïnvesteerd worden in de Bossche gemeenschap. Hiervoor hebben Avans Academie Associate degrees (AAAd) van Avans Hogeschool en Goede Doelen ’s-Hertogenbosch de handen ineen geslagen. Vanaf dinsdag 20 april tot vrijdag 4 juni zullen 213 studenten van de opleidingen Marketing & Communicatie van AAAd gaan samenwerken met 26 lokale goededoelenorganisaties variërend van de Bossche Reddingsbrigade tot Jazz in Duketown, MiNC Den Bosch, Museum Slager en Vincentiusvereniging.

Avans Academie Associate degrees
Romy Wiegers, docent AAAd: “Met onze Academie willen wij ons en onze studenten dienstbaar maken voor de lokale samenleving. Hiervoor hebben wij contact gezocht met de Stichting Goede Doelen ’s-Hertogenbosch en hun achterban. Gezamenlijk hebben we zo’n 70 aangesloten organisaties in januari j.l. een aanbod gedaan. 26 organisaties hebben hier positief op gereageerd. Voor deze lokale goede doelen gaan wij met onze 213 studenten 40 marketing & communicatie adviestrajecten verzorgen waar zij hun voordeel mee kunnen doen. De werkzaamheden en contacten zullen vanwege de coronacrisis vooral digitaal plaats vinden. De kick-off vindt dinsdagmiddag 20 april digitaal plaats.”

Jan de Rond, Goede Doelen ’s-Hertogenbosch: “Dit is een prachtige kennis injectie voor het gemeenschapsleven van ’s-Hertogenbosch. 213 studenten die gezamenlijk zo’n 6.000 uur gaan werken aan 40 marketing & communicatie adviezen voor 26 lokale goede doelen, een bijzonder mooi initiatief van Avans Academie. In deze sociaal arme tijd zijn de communicatie adviezen zeer welkom. Op deze manier krijgen de lokale goededoelenorganisaties hopelijk mooie handvatten om direct na de coronacrisis hun voordeel mee te kunnen doen.”

Enkele voorbeelden van de vragen / opdrachten zijn:
- ontwikkelen haalbaar en realistisch loyaliteitsprogramma of -activiteit;
- zichtbaarheid op de sociale media kanalen onder de loep willen nemen;
- naamsbekendheid met oog op fondsenwerving (donateurs) en vrijwilligers;
- website toegankelijker en webshop aantrekkelijker maken.

Goede Doelen ‘s-Hertogenbosch
De Stichting Goede Doelen ’s-Hertogenbosch biedt ondersteuning aan lokale goede doelen die een bijdrage leveren aan de samenleving in de gemeente ’s-Hertogenbosch. Zij doet dit in het bijzonder in de sectoren buurt & wijk, kunst & cultuur, natuur & milieu en sociaal & maatschappelijk bij het verwerven van (financiële) middelen voor de lokale goede doelen. De stichting is in maart 2019 opgericht en heeft in juli 2019 de eerste Lokale Goededoelengids ’s-Hertogenbosch gepresenteerd waarin nu zo’n 70 lokale goede doelen zijn opgenomen, zie https://s-hertogenbosch.lokalegoededoelengids.nl/goede-doelen

Deelnemende organisaties:
Drumfanfare Amantius |
Bij Katrien |
Bossche Reddingsbrigade |
De Zebra-Streetcats |

Dukebox |
Goede Doelen 's-Hertogenbosch |
Grafisch Atellier |
Koninklijk Erkende Harmonie Oude Post |
HartVeilig Den Bosch |
Ismes |
Jazz in Duketown |
Jeugdfonds Sport & Cultuur 's-Hertogenbosch - Vught |
Koninklijke Harmonie |
Leergeld 's-Hertogenbosch |
Lokale Goededoelengids NL |
Maatschappelijke Opvang |
Minc Den Bosch |
Museum Slager |
Noorderpoort Samen Doen |
Seniorenbus |
Steunpunt Zelfhulp 's-Hertogenbosch & Regio |
Stichting Loods |
Tempel van Empel |
Vikci Brownhuis |
Vincentiusvereniging |
Vughterstede |
Weeshuisjes |

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!

In de media Contact Hoofdsite
Volg ons op