"Als je je voordeur niet openzet voor spontane donaties loop je geld mis ... Maak geluid, zorg dat je bekend bent als organisatie en dat mensen weten dat je lokaal met iets goeds bezig bent. Als je het niemand vertelt, weet niemand het. Zorg dus voor publiciteit. Schakel je eigen vrijwilligers in om aan anderen te vertellen wat je doet. Die vrijwilligers zijn je beste ambassadeurs ... Eén van mijn beste tips is om op je homepage een donatieknop te zetten ... Bijna elk goed doel heeft een website. Maak daar optimaal gebruik van.”
Dit zijn een paar quotes van Jan de Rond, bedenker en oprichter van de Lokale Goededoelengids, in het artikel 'De lokale geefmarkt is groeiende' dat afgelopen januari gepubliceerd is in het Vakblad Dierenhulpverlening van Stichting Dierenlot.
“Een goede buur is beter dan een verre vriend. Zo werkt het ook voor goededoelenorganisaties”, zegt Jan de Rond stellig. “Wat ik daarmee bedoel? Dat mensen een lokale organisatie zelf eenvoudig kunnen volgen in de voor hen bekende media. Ze kunnen er makkelijk even langs gaan en horen en zien wat er gebeurt. En misschien steken ze zelfs wel actief de handen uit de mouwen. Hoe dichterbij, hoe leuker én hoe betrouwbaarder.”
In het artikel wordt ook de forse groei van het lokale gemeenschapsleven in 's-Hertogenbosch sinds de eeuwwisseling belicht.