Jaarlijks wordt bijna 1/3 deel van de donaties (31%) in november/december en 12% in de laatste drie dagen van het jaar gedaan. Dit is voor de Stichting Goede Doelen 's-Hertogenbosch aanleiding voor de publiekscampagne STEUN LOKAAL! 

Donatie- en fondsenwerving is seizoensarbeid: in het voorjaar zaaien, in de zomer onderhouden en in het najaar, nu dus, oogsten. Stichting Goede Doelen 's-Hertogenbosch roept lokale goededoelenorganisaties op deel te nemen aan de publiekscampagne STEUN LOKAAL!

Aftrap / start campagne
Als aftrap van de publiekscampagne STEUN LOKAAL! zal op zaterdag 26 oktober de Lokale Goededoelendag 's-Hertogenbosch worden georganiseerd in Huis73. Gedurende de maanden november en december worden samen met lokale (media)partners promotionele activiteiten georganiseerd:

Agenda campagne STEUN LOKAAL!

26 Oktober - Lokale Goededoelendag ’s-Hertogenbosch

29 Oktober - Artikel / Rubriek in Bossche Omroep

1 november – 31 december - Spotje op DTV Den Bosch + advertenties in Bossche Omroep

12 November - Artikel / Rubriek in Bossche Omroep

15 November - Dag van de Ondernemer

21 November - Beursvloer ’s-Hertogenbosch

26 Novermber - Artikel / Rubriek in Bossche Omroep + Giving Tuesday

29 November - Vrijwilligersdag ’s-Hertogenbosch

2 – 16 December - Poster op digitale borden gemeente ‘s-Hertogenbosch

7 December - Nationale Vrijwilligersdag

10 December - Artikel / Rubriek in Bossche Omroep

24 December - Artikel / Rubriek in Bossche Omroep


Via onze sociale media vragen wij aandacht voor lokale goede doelen door middel van de hashtag #lokalegoededoelen. Doet u mee?

Gouden Eeuw voor lokale goede doelen
De komende jaren vindt in Nederland de grootste intergenerationele vermogensoverdracht ooit plaats. Jaarlijks zal vanuit de gemeenschap 's-Hertogenbosch en omliggende dorpen (160.000 inwoners) naar schatting* 22,5 miljoen euro, oplopend naar 90 miljoen euro in 2059, particulier geld (nalatenschappen en donaties) beschikbaar komen voor internationale, regionale én lokale goededoelenorganisaties.

* Schatting gebaseerd op data onderzoek 'Geven in Nederland' van VU-Amsterdam.

Design poster: VisionArt

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!

Partners Contact In de media Hoofdsite
Volg ons op