Jaarlijks wordt bijna 1/3 deel van de donaties (31%) in november/december en 12% in de laatste drie dagen van het jaar gedaan. Dit is voor de Stichting Goede Doelen 's-Hertogenbosch aanleiding voor de publiekscampagne STEUN LOKAAL!
Donatie- en fondsenwerving is seizoensarbeid: in het voorjaar zaaien, in de zomer onderhouden en in het najaar, nu dus, oogsten. Stichting Goede Doelen 's-Hertogenbosch roept lokale goededoelenorganisaties op deel te nemen aan de publiekscampagne STEUN LOKAAL!
Aftrap / start campagne
Als aftrap van de publiekscampagne STEUN LOKAAL! zal op zaterdag 26 oktober de Lokale Goededoelendag 's-Hertogenbosch worden georganiseerd in Huis73. Gedurende de maanden november en december worden samen met lokale (media)partners promotionele activiteiten georganiseerd:
Agenda campagne STEUN LOKAAL!
26 Oktober - Lokale Goededoelendag ’s-Hertogenbosch
29 Oktober - Artikel / Rubriek in Bossche Omroep
1 november – 31 december - Spotje op DTV Den Bosch + advertenties in Bossche Omroep
12 November - Artikel / Rubriek in Bossche Omroep
15 November - Dag van de Ondernemer
21 November - Beursvloer ’s-Hertogenbosch
26 Novermber - Artikel / Rubriek in Bossche Omroep + Giving Tuesday
29 November - Vrijwilligersdag ’s-Hertogenbosch
2 – 16 December - Poster op digitale borden gemeente ‘s-Hertogenbosch
7 December - Nationale Vrijwilligersdag
10 December - Artikel / Rubriek in Bossche Omroep
24 December - Artikel / Rubriek in Bossche Omroep
Via onze sociale media vragen wij aandacht voor lokale goede doelen door middel van de hashtag #lokalegoededoelen. Doet u mee?
Gouden Eeuw voor lokale goede doelen
De komende jaren vindt in Nederland de grootste intergenerationele vermogensoverdracht ooit plaats. Jaarlijks zal vanuit de gemeenschap 's-Hertogenbosch en omliggende dorpen (160.000 inwoners) naar schatting* 22,5 miljoen euro, oplopend naar 90 miljoen euro in 2059, particulier geld (nalatenschappen en donaties) beschikbaar komen voor internationale, regionale én lokale goededoelenorganisaties.
* Schatting gebaseerd op data onderzoek 'Geven in Nederland' van VU-Amsterdam.
Design poster: VisionArt