December is traditioneel een bezinnings- en geefmaand. Volgens Amerikaans onderzoek wordt bijna 1/3 deel van de jaarlijkse donaties (31%) in december en 12% in de laatste drie dagen van het jaar gedaan. Veel non-profit organisaties (54%) starten daarom in oktober met de voorbereidingen van hun eindejaars donatie wervingsactiviteiten. Vrijwilligers zijn twee keer meer bereid te doneren dan mensen die geen vrijwilligerswerk doen.

Zichtbare promotie
Een en ander is voor de Stichting Goede Doelen 's-Hertogenbosch aanleiding voor de publiekscampagne STEUN LOKAAL!. Motto van de campagne is 'Kies jouw goede doel in 's-Hertogenbosch, steun lokaal! In de maanden november en december worden verschillende promotionele activiteiten ondernomen.

Eind oktober is de achtste digitale nieuwsbrief verschenen.

In november en december plaatst de Bossche Omroep regelmatig advertenties over de Lokale Goededoelengids in haar krant.

DTV Den Bosch zendt in november en december op 28 dagen, om de andere dag, een videoclip uit in haar reclameblokken.

Vanaf 29 november komen, net als in 2019, posters van de Lokale Goededoelengids te hangen op 2-signborden aan 30 lantaarnpalen in en om 's-Hertogenbosch.

Huis73 verzorgt eveneens vanaf 29 november thematafels in haar vestigingen in Rosmalen, Den Bosch en Vught met materiaal van lokale goede doelen en de Lokale Goededoelengids ’s-Hertogenbosch.

In december volgt de publicatie van een artikel over de Lokale Goededoelengids in het landelijke Rotary Magazine.

Achtergrondinformatie: De toekomst is lokaal!

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!

In de media Contact Hoofdsite
Volg ons op